1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات کندی

چگونه شیر ورودی ماشین لباسشویی را بررسی کنیم؟

518 بازدید
چگونه شیر ورودی ماشین لباسشویی را بررسی کنیم؟

پیش از تلاش برای تست یا تعمیر، لطفاً اصول ایمنی را مطالعه نموده و رعایت فرمایید.

پیش از تست شیر ورودی آب، ماشین لباسشویی را از برق کشیده یا از طریق جعبه فیوز یا پنل مدارشکن جریان برق را قطع کنید تا از خطر شوک الکتریکی جلوگیری به عمل آید.

شیر ورودی آب خطوط آب گرم و سرد خانه شما را به پشت ماشین متصل می‌کند. سولنوئیدهای روی شیر، یک یا هر دو شیر را باز می‌کنند تا دمای آب مناسبی برای چرخه شستشو فراهم شود. اگر شیرها مسدود شده یا سیم پیچ‌ها فعال نشوند، علائم ناشی از آن شامل این موارد می‌شود: عدم ورود آب، فشار کم آب، دمای نامناسب آب یا وارد شدن آب به دیگ زمانی که ماشین خاموش است.

شیر ورودی آب را می‌توان با شلنگ‌های آب متصل به پشت ماشین شناسایی نمود. کار خود را با قطع کردن منبع تامین آب از طریق شیرهای روی دیوار شروع کنید. هر دو شلنگ را از پشت ماشین جدا کنید. شلنگ‌ها را داخل سطل قرار دهید و شیر را باز کنید و مطمئن شوید که فشار آب خوب است و هیچ پسماندی در آنها باقی نمانده است.

فیلترهای شلنگ‌ها و شیرهای ورودی را بررسی کنید تا پسماندی در آن وجود نداشته باشد. احتیاط کنید که به فیلترها صدمه وارد نکنید چون فیلترهای داخل شیرها قابل تعویض نیستند.

اگر پسماندی وجود نداشت، به مرحله تست سلونوئید بروید. دسترسی به شیرها ممکن است با باز کردن بخش بالایی یا پشتی ماشین بسته به مدل آن کار آسانی باشد.

دو وایر به هر سلونوئید (سیم پیچ آکا) در شیر ورودی آب متصل شده است. وایرها و کانکتورها را علامت گذاری کنید تا بتوانید مجدداً آنها را به طور صحیح وصل کنید. وایرها به کمک بست هایی به کانکتورها متصل شده اند. کانکتورها را محکم بکشید تا از ترمینال‌ها جدا شوند (مراقب باشید که وایرها را نکشید). برای این کار ممکن است نیاز باشد که از دو دم باریک استفاده کنید. کانکتورها و ترمینال‌ها را بررسی کنید که فاسد نشده باشند. اگر فاسد شده اند، باید تعویض شوند.

از مولتی متر برای تست اتصالی استفاده کنید. تنظیمات آن را روی X1 قرار دهید. هر میله را به یک ترمینال وصل کنید. عقربه اگر بی نهایت را نشان دهد یعنی سلونوئید خراب است و باید تعویض شود. برندها و مدل‌های مختلف اندازه گیری‌های مختلفی دارند اما شیر اگر سالم باشد، باید مقداری مقاومت نشان دهد. ترمینال دوم را به همین شیوه تست کنید.

اگر سلونوئید به درستی کار می‌کند، اما آب از طریق شیر چکه می‌کند، حتی زمانی که ماشین خاموش است، آنگاه مشکل از خود شیر است. پسماند ممکن است موجب عدم بسته شدن شیر شود. اگر شیر را نتوان تمیز کرد باید تعویض نمود. شیر ممکن است از نظر مکانیکی مشکل داشته باشد. اگر سلونوئید از مرحله تست الکتریکی عبور کرد اما هنوز ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. اگر تمام احتمالات دیگر را بررسی کرده اید، پس شیر را تعویض نمایید.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669