1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات کندی

چگونه ماشین لباسشویی کار می‌کند؟

292 بازدید
چگونه ماشین لباسشویی کار می‌کند؟

چگونه ماشین لباسشویی کار می‌کند؟ ماشین لباسشویی با تاب دادن لباس‌ها در ترکیب آب و ماده شوینده آنها را تمیز می‌کنند. این حرکت است که به جدا شدن کثافات از لباس‌ها کمک می‌کند. در روزهای قدیم، ضربه زدن به لباس روی یک سنگ برای تمیز کردن آنها رایج بود.

در ماشین‌های لباسشویی که از بالا پر می‌شوند، همزن عقب و جلو گردیده و لباس‌ها را درون دیگ بالا و پایین حرکت می‌دهد تا تمیز شوند. سپس لباس‌ها به سمت بالا می‌آیند و همزن آنها را گرفته و مجدداً به پایین می‌کشد. در ماشین‌های لباسشویی که از جلو پر می‌شوند، لباس‌ها پیچ و تاب خورده و بارها در داخل آب غوطه ور می‌شوند. پس از اینکه آب به بیرون پمپ شد، دیگ داخلی از نیروی سانتریفیوژ استفاده می‌کند تا با چرخش زیاد آب بیشتری را از لباس‌ها بگیرد.

در حالی که عملکرد ماشین لباسشویی که از جلو پر می‌شوند، مشابه ماشین هایی است که از بالا پر می‌شوند، توجه شود که ادامه این مقاله تنها به ماشین لباسشویی از بالا پر شونده می‌پردازد.

چگونه ماشین لباسشویی کار می‌کند؟ طراحی این ماشین‌ها بسته به تولید کننده آن متفاوت است اما اصول کلی آنها یکسان است. کنترل‌ها شامل یک تایمر، مکانیزم انتخاب چرخه شستشو، انتخابگر دمای آب، انتخابگر حجم لباس و دکمه استارت هستند. این مکانیزم شامل موتور، انتقال دهنده نیرو، کلاچ، پمپ، همزن، دیگ داخلی، دیگ بیرونی و شیر ورودی آب می‌شود.

این ماشین لباسشویی دو دیگ دارد، دیگ داخلی با صدها سوراخ و دیگ بیرونی که آب را داخل خود نگه می‌دارد. در حین چرخه شستشو، دیگ داخلی می‌گردد و آب را با فشار از سوراخ‌ها به سمت دیگ بیرونی ثابت هدایت می‌کند.

کنترل‌های انتخابگر چرخه ممکن است کنترل‌های مجزا یا یکپارچه ای برای دمای آب، سطح آب، انتخاب چرخه و سوئیچ استارت داشته باشند.

سوئیچ درپوش که باز یا بسته بودن درپوش را نشان می‌دهد، در برخی از فعالیت‌ها یا کل فعالیت‌های ماشین لباسشویی اختلال ایجاد می‌کند.

شیر ورودی آب به منبع آب خانه شما وصل شده و به آب گرم یا سرد اجازه ورود به دیگ را می‌دهد.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669